Direktlänk till inlägg 20 oktober 2013

Plugg hela veckan lång

Av Kim - 20 oktober 2013 13:57

Sitter just nu och lyssnar på 30 Seconds To Mars och ska börja med lite engelskaplugg. Ska försöka få klart kapitel 2 denna veckan. Lite eftersom jag har läst engelska i en termin, men ändå inte kommit längre. Så tänkte sätta mig och beta av så mycket som möjligt nu. Så jag liksom blir klar någon gång. Mitt mål är ju att ha läst klart engelskan till våren, då jag ska söka Örebros Universitet. 

Så tills dess måste jag läst klart Naturkunskap, Engelska och Matte. Naturkunskapen blir klar till jul. Men matten och engelskan är ju svårare...

Så planen är ju då som sagt att bli klar med ett kapitel nu i veckan. Och bli bättre på att plugga matte. Den slarvar jag ju också med.


Nä, nya tag som gäller, trots att jag mår skit och kroppen försöker vänja sig vid alla nya mediciner.


Funderar även på att hitta en kurs att läsa på 50% till våren, bara för skojs skull. Så det inte blir alltför mycket med jobb och skolan haltar efter allt mer. Så 50% på den skola jag redan läser på, 50% på en annan och jobb på det.

Jag orkar inte må dåligt. Så att sysselsätta mig är nog det bästa jag kan göra. Men då va det bara att börja med skolarbetet då...



#spotify #plugg #engelska #30secondstomars 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 25 oktober 2013 00:23

Smärtan avtar. Jag har ingen konstant smärta längre. Eller jo, lite. Men det är mer som ett ömmande blåmärke. Men jag känner heller ingen glädje.  Jag vet vad som håller på att hända. Jag stänger av.Min hjärna orkar tillslut inte med smärtan och ...

Av Kim - 23 oktober 2013 12:29

Oj, den här veckan har inte varit bra. Jag råkade nästan elda upp lägenheten, jag har inte hunnit träna, högskoleprovet är på lördag och har inte pluggat inför det, har inte pluggat någon matte (däremot massa engelska), lägenheten är stökig igen och ...

Av Kim - 17 oktober 2013 12:51

Besökte läkaren idag. En vecka sen senast. Vi pratade mest lite allmänt, för att veta vad som ska hända i framtiden. Han frågade även vilken hjälp jag tycker att jag fått av dem. Ingen svarade jag. Jag har velat hos psyk i 8 år, coh inget har blivi...

Av Kim - 14 oktober 2013 12:45

Insåg att jag kanske borde berätta vad som hände där i fredags...    Mina grannar gillar att festa. Ju oftare och mer högljutt desto bättre.  Jag tycker om att festa, och har förståelse för att det ibland spårar ut lite med volymen. Men jag v...

Av Kim - 12 oktober 2013 17:55

Sitter hemma hos mina föräldrar. Blev bråk i huset där jag bor. Vågade inte vara kvar. Grannar som festar till sent. Det funkar inte när man måste sova. Sömn är så mycket viktigare när man är bipolär. Både störningsjour och polis fick komma. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards